Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Asperger

Az Asperger szindrómás gyerekeknek hiányoznak a kapcsolatteremtéshez, beszélgetéshez szükséges készségeik, és nem képesek az empátiára; ugyanakkor meglepően élénken érdeklődnek valamilyen különleges téma iránt. Gyakran szokatlan a nyelvhasználatuk, a mozgásuk pedig esetlen, koordinálatlan.

Az Asperger szindróma idegrendszeri eredetű zavar. Legegyszerűbben az autizmus enyhébb változataként szokták emlegetni, de mégis más, önálló jellemzőkkel bíró kategória. Hans Asperger osztrák gyermekgyógyász több mint ötven évvel ezelőtt foglalta össze először azokat a viselkedéseket, melyek a szóban forgó gyerekeket – elsősorban fiúkat – jellemzik.

Igazából ezek a jegyek az iskolába kerülésig nem okoznak gondot. Ott tűnik fel, hogy a gyermek nem érti az osztályközösség alapvető szabályait, szokatlan módon beszél, kerüli a közös tevékenységeket, játéka is eltér a többiekétől. Érdeklődését egy bizonyos téma uralja. Ügyetlenül rajzol, ír és mozog.

terápia, a fejlesztés és az oktatás célja mindig az, hogy a gyerekek és felnőttek a lehető a legönállóbb emberként élhessenek. Kerülendő, hogy a környezet és a pedagógusok addig "passzírozzák" őket, amíg összetörnek annak súlya alatt, hogy pont ugyanolyanok legyenek, mint a többség. Ennek érdekében az "egyensúlyozás" folyamatos kell legyen, a cél pedig nem a "normalizálás", hanem annak segítése, hogy az érintettek eljuthassanak a sikerélményekig, az önállóságig.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 


Utolsó kép



Facebook

Archívum

Naptár
<< Augusztus / 2019 >>


Statisztika

Most: 2
Összes: 12787
30 nap: 2085
24 óra: 59